CQI EĞİTİMLERİ – ÖZEL CQI DENETİMLERİ – ÖZEL PROSES BİLGİLENDİRME
CQI NEDİR:
AIAG Özel Proses Girişiminin hedefi, “Özel Prosesler”deki bileşenlerle ilgili reklamasyonların, dökülmelerin, geri çağırmaların ve garanti taleplerinin azaltılmasıdır.
Özel Süreç Girişimi, en iyi uygulamalara dayalı olarak değerlendirmeler geliştiren ve sürekli iyileştirme için bir araç sağlamak üzere tasarlanan, kusurların önlenmesini ve tedarik zincirindeki çeşitliliğin ve israfın azaltılmasını vurgulayan bireysel çalışma gruplarından oluşur.
Özel Proses nedir?
Otomotivde, raylı sistemlerde ve havacılık sektöründe sıkça kullanılan özel proses tanımı ve yönetimi ile ilgili sizleri bilgilendirmek istedik.
Özel proses:
Üretim ve bakım proseslerinde ürünün özelliklerini deforme etmeden anlayamayacağımız özellikler kazandırdığımız, analizi maliyetli ve zaman alan proseslere “özel proses” olarak adlandırıyoruz. Problem var mı yok mu tespiti uzun sürüyor, ürün incelerken deforme olabiliyor ve maliyetli bir işlem, o halde, üretim prosesi esnasında tedbirleri alalım, gereklilikleri tam olarak yerine getirelim. Bu proseslere, “Özel Proses” diyelim ve özel ilgi gösterelim.
Ürünün özelliğini anlamak için test gerçekleştirdiğimizde ürün tekrar kullanılamıyor ise, yaptığımız testi aynı üründe aynı noktada tekrarlayamıyor isek bu özelliği kazandıran proses özel proses oluyor.
Bu proseslere örnek olarak, döküm, dövme, torklama, kaynak, kumlama, ısıl işlem gibi prosesleri sayabiliriz. Örneğin döküm prosesinde ürünün tane yapısını anlamak, kimyasal komposizyonunu tayin etmek için ürünü belirli bir derinlikten kesmeniz, hazırlamanız ve analiz gerçekleştirmeniz gerekiyor. Spektral analiz ile test eetiğinizde aynı üründe aynı noktada başka bir test gerçekleştiremeyip, sonuçların bizi yanıltmaması için hemen yanından farklı bir noktadan testi gerçekleştiririz. Fakat, o test o parça o nokta artık tekrar edilemez.
Bu testler maliyetlidir ve zaman alır. Özellikle seri üretim koşullarını düşündüğünüzde bu prosesleri tasarlamak, yönetmek ve izlemek oldukça önem taşır.
Bu nedenle bu proseslere özel bir yeri olduğu için, özel ilgi istediği için “özel prosesler” demişler. Özel prosesin gerçekleştiği ortam, makine, ölçüm cihazı (yönetim, izleme), malzeme, metot ve operatör yine özel olarak seçilir ve yönetilir. (6M analizi, bkz. proses yeterliliği)
Special process: A process used in manufacturing, construction of infrastructure or maintenance where the conformity of the resulting product cannot be readily, technically or economically determined without destructive analysis prior to use is referred to as a “Special Process”. NOTE Accordingto ISO 9000:2015, “a process where the conformity of the resulting output cannot be readily or economically validated is frequently referred to as a “special process”.
Criticality level of the output In special processes the following six input elements (6M) need to be rigorously managed to achieve a consistent output: • Management, • Manpower, • Machines, • Methods, • Materials, • Mother nature (Environment). Process input elements and output can be represented using an Ishikawa diagram. These diagrams are causal diagramsthat show the potential causesresulting in a specific event.
Operating method The management of the special process is key to the output and is therefore described in detail before the other 5M input elements: Manpower, Machine, Methods, Material and Mother nature.
Özel süreçlerin yönetimi, Özel süreç yönetimi şunları içerir: • özel süreç yönetimindeki rol ve sorumluluklar, • risk yönetimi, • süreç yeterliliği, • işlem doğrulama, • proses kontrolü ve izleme (göstergeler), • uygunsuzluk yönetimi, • değişim yönetimi, • transfer yönetimi, • Tedarik zinciri yönetimi, • özel süreç denetimleri/denetimleri, • bilgi Yönetimi, • harici sağlayıcılar tarafından gerçekleştirilen özel işlemler.
Özel süreç yönetimindeki roller ve sorumluluklar Organizasyon içinde, özel süreçleri yönetmek için roller ve sorumluluklar tanımlanmalıdır. Kuruluş, özel bir süreç koordinatörü belirlemeli ve bu atama kuruluşa iletilir. Özel süreç koordinatörü dışarıdan (taşeron) ise, bir atamaya iç vekil de dahil edilmelidir.Not – Koordinatörün belirtildiği kılavuzun geri kalanında faaliyet, ilgili kuruluş tarafından yürütülebilir. koordinatör yardımcısı. Özel süreç koordinatörü ile organizasyon arasındaki ilişki tanımlanmalıdır. ve iletişim kurdu. Özel süreç koordinatörü, organizasyona izin verecek şekilde entegre edilmelidir. sorumluluk alanlarındaki görevlerin herhangi bir kısıtlama olmaksızın yerine getirilmesi; koordinatör olmalı üretimden bağımsız olarak gerekli talimat verme ve karar verme yetkisine sahiptir. Organizasyon içindeki özel süreç koordinatörünün sorumluluk alanları belirlenmelidir. belgelendi. Bu sorumluluk alanları şunları içerebilir: • dahili yönergeler, spesifikasyonlar, prosedürler ve talimatlar, • ihale yönetiminde gereksinim incelemesi ve fizibilite teyidi, • tasarım inceleme aşamasında özel süreç içeriğinin/öğelerinin doğrulanması (varsa), • malzeme özellikleri (taban ve sarf malzemeleri dahil), • Tedarik zinciri yönetimi, • özel süreçlerin harici sağlayıcıları, • muayene/test dahil ekipman ve araçlar, • personelin kalifikasyonu, • özellikle yeni ürünler için üretim planlaması ve devreye alma, • denetim planlaması, • süreç kalifikasyonu ve doğrulaması, • süreç ve ürün denetimleri, • uygunsuzluklar ve düzeltici aksiyonlar, • tanımlama ve izlenebilirlik, • Kalite kayıtları, • bilgi Yönetimi. Özel süreç koordinatörünün özel süreçte uygunsuzluk yönetimine dahil olması gerekir. Gerekli katılım derecesi belgelenmeli ve uygunsuzluğun ciddiyeti (örn. yeniden işleme, onarım, reddetme vb.), ürün kritikliği ve sözleşme gereklilikleri dikkate alınmalıdır. Yeniden kalifikasyon, doğrulama ve izlenebilirlik gereksinimleri tanımlanmalıdır. Dış sağlayıcılar tarafından gerçekleştirilen özel işlemler Özel süreçleri yürüten dış sağlayıcılar olması durumunda, kuruluş, gerektiğinde, kuruluş veya müşteri tarafından özel işlemin onaylanması da dahil olmak üzere, ürün ve süreçle ilgili tüm gerekli şartları iletmelidir.
Koordinatör yeterliliği Uluslararası veya ulusal özel süreç standartlarından herhangi bir gereklilik yoksa, kuruluş asgari akademik ve profesyonel ön koşulları belgelemelidir. Bu ön koşullar, özel süreç koordinatörünün madde 5.1.1’de açıklanan rol ve sorumlulukları yerine getirebilmesini sağlamalıdır. Koordinatör, özel süreçte bir “uzman” olmalıdır: eğitim veya deneyimden elde edilen özel beceri veya bilgiye sahip bir kişi. Özel süreç koordinatörü, örneğin sergilere, kıyaslamalara, çalıştaylara, mesleki eğitimlere, teknik toplantılara ve konferanslara vb. katılarak özel süreçteki bilgilerini sürekli olarak yenilemelidir. Kanıtlar belgelenmelidir. Bu gereksinimler iç ve dış koordinatörler için geçerlidir.
İş Süreçleri Yönetim Sistemi (BPMS) – Operatör kalifikasyonu Operatör kalifikasyonu, her özel proses için minimum bir gerekliliktir. Gerekli sayıda kalifiye operatör, işin türü, üretim kapasitesi ve programı (en az iki kalifiye operatör) dikkate alınarak kuruluş tarafından tanımlanmalıdır. Yeterlilik, ilgili ulusal/uluslararası özel proses standardı ve sözleşmesinde belirlenen gereklilikleri karşılamalıdır. Böyle bir standart yoksa, özel süreç koordinatörü yeterlilik prosedürünü ve kriterleri tanımlar Kuruluş, özel süreç koordinatörü tarafından tanımlanan ve bir operatörün nasıl nitelendirileceğini açıklayan bir operatör yeterlilik prosedürü yayınlamalıdır. Bu belge şunları içermelidir: • gerekli yeterlilik belgeleri (örn. uygulanabilir özel süreç talimatı, değerlendirme sayfası, yeterlilik kaydı),
https://www.irqb.org/publications/
Üretim ve bakım proseslerinde ürünün özelliklerini deforme etmeden anlayamayacağımız özellikler kazandırdığımız, analizi maliyetli ve zaman alan proseslere “özel proses” olarak adlandırıyoruz. Problem var mı yok mu tespiti uzun sürüyor, ürün incelerken deforme olabiliyor ve maliyetli bir işlem, o halde, üretim prosesi esnasında tedbirleri alalım, gereklilikleri tam olarak yerine getirelim. Bu proseslere, “Özel Proses” diyelim ve özel ilgi gösterelim.

cqi-egitimicler-cqi8-cqi9-cqi11-cqi12-cqi15-cqi14-cqi17-cqi19-cqi23-cqi27-cqi30-egitimleri-2024-özel-proses-eğitimleri-6
DENEYİMLİ EĞİTİMCİLER
Özel Proseslere Özel Eğitimci
Her CQI eğitimi için özel eğitimci belirlenmekte ve eğitimci Cv si eğitim öncesi paylaşılmaktadır. CQI eğitimi kapsamına dikkate alınarak, eğitimcinin en az 10 yıllık proses deneyimine sahip olması esas alınmaktadır.
Eğitimcilerimiz 25 yıl ve üzeri otomotiv sektör deneyimine sahip, IATF 16949 denetçileri ve eğitimcileridir. Eğitim soru listelerimiz güncel ve anlaşılır şekilde tercüme edilmiştir.
Eğitmenlerimiz, eğitime ve uygulamalı denetim esnasında katılımcılara, özel proses denetiminin inceliklerini en detaylı şekilde aktarmaktadır. Soru formları ve tablolar eğitimler sonunda firma ile ücretsiz paylaşılmaktadır.

cqi-egitimicler-cqi8-cqi9-cqi11-cqi12-cqi15-cqi14-cqi17-cqi19-cqi23-cqi27-cqi30-egitimleri-2024-özel-proses-eğitimleri-83
YERİNDE VE UYGULAMALI
Özel Proses Özel İlgi Gerektirir
Her özel proses için hazırlanmış soru ve değerlendirme listeleri ile, özel prosesin gerçekleştiği hatlarda edinilen teorik bilgiler, bizzat eğitime katılanlar tarafından tecrübe edilmektedir.
Mevcut kullanılan yöntemler, formlar ve proses yönetimi, CQI kitapçıklarındaki gerekliliklerle karşılaştırılmakta, eksiklikler rapor edilmekte ve süreç iyileştirmesi için gerekenler aksiyon olarak raporlanmaktadır.
Yapılan çalışmayı bir GAP analizi olarak da düşünebilirsiniz. Kritik öneme sahip özel proseslerinize gerekli önemi vermeli ve iyileştirmelisiniz.

cqi-egitimicler-cqi8-cqi9-cqi11-cqi12-cqi15-cqi14-cqi17-cqi19-cqi23-cqi27-cqi30-egitimleri-2024-özel-proses-eğitimleri-10
ÇOK FONKSİYONLU EKİP İŞİ
CQI Bir İyileştirme Fırsatıdır
Bu eğitime proses tasarımında yer alan tüm ekip üyelerinin, üretim, proje, kalite, mühendislik, bakım, satınalma gibi doğrudan etkileyen süreç sahiplerinin, vardiya sorumlulularının katılması, CQI çalışmalarının etkniliğini sağlaması açısından oldukça önemlidir.
Problem çıkmadan önce, firmanızın müşteri beklentilerini sağlamaya çalışması, bulunan eksiklikleri gidermesi bir iyileştrime fırsatıdır. Ne kadar geniş katılım olur ise, o kadar faydalı olacaktır.
Eğitim ve denetim faaliyetleri zaman alan, maliyeti olan aktivitelerdir. Lütfen, bu gerekliliği müşteriler için değil, firmanız için isteyin ve uygulayın.
Özel Proses Değerlendirmeleri
Endüstri, özel prosesler için en iyi uygulamaları geliştirdi.
AIAG Özel Proses Girişiminin amacı, “Özel Prosesler”den gelen bileşenlerle ilgili kampanyaları, dökülmeleri, geri çağırmaları ve garanti taleplerini azaltmaktır. Özel Proses Girişimi, en iyi uygulamalara dayalı değerlendirmeler geliştiren ve tedarik zincirinde kusur önleme ve varyasyon ve israfı azaltmayı vurgulayarak sürekli iyileştirme yolu sağlamak üzere tasarlanmış bireysel çalışma gruplarından oluşur.
Özel prosesleriniz için sistem değerlendirmelerini kullanmanın faydaları şunlardır:
Bir organizasyonun müşteri gereksinimlerini karşılama yeteneğini değerlendirir
Tedarikçiler ve müşteriler arasındaki beklentileri uyumlu hale getirir
Atığı, varyasyonu ve kusurları azaltır
Müşteri memnuniyetini artırır
Özel Proseslere Özel Eğitimci
Her CQI eğitimi için özel eğitimci belirlenmekte ve eğitimci Cv si eğitim öncesi paylaşılmaktadır. CQI eğitimi kapsamına dikkate alınarak, eğitimcinin en az 10 yıllık proses deneyimine sahip olması esas alınmaktadır.
Eğitimcilerimiz 25 yıl ve üzeri otomotiv sektör deneyimine sahip, IATF 16949 denetçileri ve eğitimcileridir. Eğitim soru listelerimiz güncel ve anlaşılır şekilde tercüme edilmiştir.
Eğitmenlerimiz, eğitime ve uygulamalı denetim esnasında katılımcılara, özel proses denetiminin inceliklerini en detaylı şekilde aktarmaktadır. Soru formları ve tablolar eğitimler sonunda firma ile ücretsiz paylaşılmaktadır.
Özel Proses Özel İlgi Gerektirir
Her özel proses için hazırlanmış soru ve değerlendirme listeleri ile, özel prosesin gerçekleştiği hatlarda edinilen teorik bilgiler, bizzat eğitime katılanlar tarafından tecrübe edilmektedir.
Mevcut kullanılan yöntemler, formlar ve proses yönetimi, CQI kitapçıklarındaki gerekliliklerle karşılaştırılmakta, eksiklikler rapor edilmekte ve süreç iyileştirmesi için gerekenler aksiyon olarak raporlanmaktadır.
Yapılan çalışmayı bir GAP analizi olarak da düşünebilirsiniz. Kritik öneme sahip özel proseslerinize gerekli önemi vermeli ve iyileştirmelisiniz.
CQI Bir İyileştirme Fırsatıdır
Bu eğitime proses tasarımında yer alan tüm ekip üyelerinin, üretim, proje, kalite, mühendislik, bakım, satınalma gibi doğrudan etkileyen süreç sahiplerinin, vardiya sorumlulularının katılması, CQI çalışmalarının etkniliğini sağlaması açısından oldukça önemlidir.
Problem çıkmadan önce, firmanızın müşteri beklentilerini sağlamaya çalışması, bulunan eksiklikleri gidermesi bir iyileştrime fırsatıdır. Ne kadar geniş katılım olur ise, o kadar faydalı olacaktır.
Eğitim ve denetim faaliyetleri zaman alan, maliyeti olan aktivitelerdir. Lütfen, bu gerekliliği müşteriler için değil, firmanız için isteyin ve uygulayın.

cqi-23 plastik kalıplama denetimi egitimi-2
CQI EĞİTİMLERİ – VDA EĞİTİMLERİ – IATF 16949 EĞİTİMLERİ – IRIS ISO 22163 EĞİTİMLERİ – AS9100 EĞİTİMLERİ – KALİBRASYON EĞİTİMLERİ – ISO 17025 METROLOJİ EĞİTİMLERİ – IATF 16949 DANIŞMANLIK EĞİTİMLERİ
25 yıllık – 30 yıllık tecrübeye sahip, IATF Baş Denetçileri ile eğitimlerimizi gerçekleştirmekteyiz.
Bu site www.nqs.com.tr şirketler grubuna bağlıdır. İçerik sağlayıcı: www.kahvergi.online
www.cqi.com.tr adresinde CQI eğitimleri ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.
CQI Eğitimleri firmaya özgü yerinde verilmektedir. Lütfen, online CQI eğitimi ne talep ediniz ne de bir yerlerden online olarak alınız. Kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Özel proses denetimi için hazırlanmış CQI soru listelerini, mutlaka eğitimci ile beraber prosesin olduğu yerde değerlendiriniz.
CQI Eğitimleri için www.cqi.com.tr adresimizi ziyaret edebilirsiniz.
CQI – ÖZEL PROSESLER VE ÖZEL DEĞERLENDİRME SİSTEMATİĞİ CQI:
CQI-8 Layered Process Audit Eğitimi
CQI-9 Isıl İşlem Prosesi Değerlendirme Eğitimi
CQI-11 Metalik Kaplama Prosesi Değerlendirme Eğitimi
CQI-12 Metalik Olmayan Yüzey Kaplama Prosesi Değ. Eğitimi
CQI-15 Kaynak Prosesi Değerlendirme Eğitimi
CQI-17 Lehimleme Özel proses Değerlendirme Eğitimi <450C CQI-19 Alt Tedarikçi Yönetim Eğitimi
CQI-23 Plastik Kalıplama Sistem Değerlendirmesi Eğitimi
CQI-27 Döküm Prosesi Değerlendirme Eğitimi
CQI-29 Brazing Prosesi Değerlendirme Eğitimi > 450C
Sürekli İyileştirme
Kalite Sözlüğü Tanımı: Sürekli iyileştirme
Sürekli iyileştirme, bazen sürekli iyileştirme olarak da adlandırılır, artımlı ve çığır açan iyileştirmeler yoluyla ürünlerin, hizmetlerin veya süreçlerin sürekli iyileştirilmesidir. Bu çabalar, zaman içinde “artışlı” iyileştirme veya aynı anda “çığır açan” iyileştirme arayabilir.
Sürekli Süreç İyileştirme Modeli
Sürekli iyileştirme modeli için en yaygın kullanılan araçlardan biri dört adımlı bir kalite güvence yöntemi olan planla -uygula-kontrol et-harekete geç (PDCA) döngüsüdür :
- Plan: Bir fırsat belirleyin ve değişim için plan yapın.
- Yapın: Değişikliği küçük ölçekte uygulayın.
- Kontrol: Değişikliğin sonuçlarını analiz etmek ve bir fark yaratıp yaratmadığını belirlemek için verileri kullanın.
- Eylem: Değişiklik başarılı olduysa, daha geniş bir ölçekte uygulayın ve sonuçlarınızı sürekli olarak değerlendirin. Değişiklik işe yaramadıysa, döngüyü tekrar başlatın.
Sürekli iyileştirmenin yaygın olarak kullanılan diğer yöntemleri arasında Altı Sigma , yalın ve toplam kalite yönetimi , çalışanların katılımını ve ekip çalışmasını vurgular, süreçleri ölçmeye ve sistematize etmeye çalışır ve çeşitliliği, hataları ve çevrim sürelerini azaltır.
Sürekli veya Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme ve sürekli iyileştirme terimleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılır, ancak terimler arasındaki temel fark zamandır:
Sürekli ve Sürekli’nin Genel Sözlük Tanımları
Ancak bazı kalite uygulayıcıları şu ayrımı yapmaktadır:
- Sürekli iyileştirme: W. Edwards Deming tarafından genel iyileştirme süreçlerini ifade etmek ve “süreksiz” iyileştirmeleri (yani farklı alanları kapsayan birçok farklı yaklaşımı) kapsamak için tercih edilen daha geniş bir terim .
- Sürekli iyileştirme: Sürekli iyileştirmenin bir alt kümesi, mevcut bir süreç içinde doğrusal, artımlı iyileştirmeye daha özel bir odaklanma. Bazı uygulayıcılar ayrıca sürekli iyileştirmeyi istatistiksel süreç kontrol teknikleriyle daha yakından ilişkilendirir .
“ Belirsiz Koşullarda ” adlı kitaptan alıntıdır , Kaliteli İlerleme.
Sürekli İyileştirme Kaynakları
Sürekli iyileştirme kaynakları için makaleleri , vaka çalışmalarını ve yayınları da arayabilirsiniz .
Makaleler
Değişim Aracını ve Yöntemini İşe Uygun Hale Getirin ( Kalite İlerlemesi ) Süreç iyileştirme ekipleri, kendilerine sunulan metodoloji, araçlar ve değişim araçlarının tanımlarını anlamalıdır, çünkü uyumsuzluklar kalite iyileştirme programı için ölümcül olabilir.
Sürekli İyileştirmeden Sürekli Yeniliğe ( Kalite Yönetim Dergisi ) Sürekli iyileştirme, sürekli yenilik, süreksiz yenilik, artımlılık, yararlanma ve keşfetme kavramlarına yakından bir bakış.
Sürekli İyileştirme: Yöntemler ve Delilik (Dünya Kalite ve İyileştirme Konferansı) Çalışanların katılımı, günlük ve evrimsel iyileştirme ve ürün özelliklerine odaklanma, sürekli iyileştirmenin özellikleridir.
Anında İyileştirmeden Yeniliğe Geçiş ( Kalite İlerlemesi ) Bu makale, anında iyileştirme modundan yenilik moduna geçerek süreç iyileştirme süreçlerindeki tıkanıklıkları gidermek için bir metodoloji önermektedir.
Vaka Çalışmaları
Süreç İyileştirme (PDF) Yapay zeka (YZ) süreçleri iyileştirebilir mi? Yazarlar Sunil Kumar V. Kaushik ve Georgios Zameptas bunun mümkün olduğuna inanıyor.
Sürekli İyileştirmeyle Dönüşümü Etkinleştirme (PDF) Müşteri deneyimi mimarisi firması ProcessArc’taki Sheila Shaffie ve ekibi, iş dönüşümü ve sürekli iyileştirmede birden fazla tamamlayıcı metodoloji kullanmanın neden faydalı olduğunu açıklıyor.
İki Şirkette Sürekli İyileştirme (PDF) Todd Schneider, iki şirketin operasyonlarına sürekli iyileştirmeyi entegre etmeye yardımcı olmaktan edinilen dersleri paylaşıyor. Mevcut işvereni Serigraph’taki iyileştirme projelerine dair örnekler, ekiplerin Six Sigma’yı kullanarak verimi %20’den fazla nasıl artırdığını ve bunun şirkete 10 ayda 40.000 dolar tasarruf sağladığını ve tedarikçi malzeme yönetimini nasıl iyileştirdiğini gösteriyor ve bu da şirkete yılda 192.000 dolar tasarruf sağlıyor.
Elektrik Dağıtım Şirketi Sürekli İyileştirme İçin Güçlü Bir Yaklaşım Uyguluyor (PDF) Southern California Edison’daki Bilgi Teknolojileri ve İş Entegrasyonu (IT&BI) İş Birimi, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için görünürlüğü, farkındalığı artırmak ve sürekli iyileştirme yöntemlerine odaklanmak üzere üç yıllık bir plan başlattı.
Kitaplar
CQI EĞİTİMLERİ – VDA EĞİTİMLERİ – IATF 16949 EĞİTİMLERİ – IRIS ISO 22163 EĞİTİMLERİ – AS9100 EĞİTİMLERİ – KALİBRASYON EĞİTİMLERİ – ISO 17025 METROLOJİ EĞİTİMLERİ – IATF 16949 DANIŞMANLIK EĞİTİMLERİ
25 yıllık – 30 yıllık tecrübeye sahip, IATF Baş Denetçileri ile eğitimlerimizi gerçekleştirmekteyiz.
Bu site www.nqs.com.tr şirketler grubuna bağlıdır. İçerik sağlayıcı: www.kahvergi.online
www.cqi.com.tr adresinde CQI eğitimleri ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.
CQI Eğitimleri firmaya özgü yerinde verilmektedir. Lütfen, online CQI eğitimi ne talep ediniz ne de bir yerlerden online olarak alınız. Kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Özel proses denetimi için hazırlanmış CQI soru listelerini, mutlaka eğitimci ile beraber prosesin olduğu yerde değerlendiriniz.
Special Process Assessments
Industry developed best practices for special processes
The goal of the AIAG Special Process Initiative is the reduction of campaigns, spills, recalls and warranty claims related to components from “Special Processes.” The Special Process Initiative is comprised of individual work groups that develop assessments based on best practices and designed to provide a means of continual improvement, emphasizing defect prevention and reduction of variation and waste in the supply chain.
The benefits of using system assessments for your special processes include:
- Assesses an organizations ability to meet customer requirements
- Align expectations between suppliers and customers
- Reduces waste, variation, and defects
- Increase customer satisfaction
CQI EĞİTİMLERİ – VDA EĞİTİMLERİ – IATF 16949 EĞİTİMLERİ – IRIS ISO 22163 EĞİTİMLERİ – AS9100 EĞİTİMLERİ – KALİBRASYON EĞİTİMLERİ – ISO 17025 METROLOJİ EĞİTİMLERİ – IATF 16949 DANIŞMANLIK EĞİTİMLERİ
25 yıllık – 30 yıllık tecrübeye sahip, IATF Baş Denetçileri ile eğitimlerimizi gerçekleştirmekteyiz.
Bu site www.nqs.com.tr şirketler grubuna bağlıdır. İçerik sağlayıcı: www.kahvergi.online
www.cqi.com.tr adresinde CQI eğitimleri ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.
CQI Eğitimleri firmaya özgü yerinde verilmektedir. Lütfen, online CQI eğitimi ne talep ediniz ne de bir yerlerden online olarak alınız. Kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Özel proses denetimi için hazırlanmış CQI soru listelerini, mutlaka eğitimci ile beraber prosesin olduğu yerde değerlendiriniz.
Continuous Improvement
Quality Glossary Definition: Continuous improvement
Continuous improvement, sometimes called continual improvement, is the ongoing improvement of products, services or processes through incremental and breakthrough improvements. These efforts can seek “incremental” improvement over time or “breakthrough” improvement all at once.
The Continuous Process Improvement Model
Among the most widely used tools for the continuous improvement model is a four-step quality assurance method—the plan-do-check-act (PDCA) cycle:
- Plan: Identify an opportunity and plan for change.
- Do: Implement the change on a small scale.
- Check: Use data to analyze the results of the change and determine whether it made a difference.
- Act: If the change was successful, implement it on a wider scale and continuously assess your results. If the change did not work, begin the cycle again.
Other widely used methods of continuous improvement, such as Six Sigma, lean, and total quality management, emphasize employee involvement and teamwork, work to measure and systematize processes, and reduce variation, defects, and cycle times.
Continual or Continuous Improvement
The terms continuous improvement and continual improvement are frequently used interchangeably, but the main difference between the terms is time:
Common Dictionary Definitions of Continual and Continuous
But some quality practitioners make the following distinction:
- Continual improvement: A broader term preferred by W. Edwards Deming to refer to general processes of improvement and encompassing “discontinuous” improvements—that is, many different approaches, covering different areas.
- Continuous improvement: A subset of continual improvement, with a more specific focus on linear, incremental improvement within an existing process. Some practitioners also associate continuous improvement more closely with techniques of statistical process control.
Excerpted from “In No Uncertain Terms,” Quality Progress.
Continuous Improvement Resources
You can also search articles, case studies, and publications for continuous improvement resources.
Articles
Match the Change Vehicle and Method to the Job (Quality Progress) Process improvement teams must understand the definitions of the methodology, tools and change vehicles available to them, because mismatches can be fatal to a quality improvement program.
From Continuous Improvement to Continuous Innovation (Quality Management Journal) A close-up look at the concepts of continuous improvement, continuous innovation, discontinuous innovation, incrementalism, exploitation and exploration.
Continuous Improvement: Methods and Madness (World Conference on Quality and Improvement) Employee involvement, daily and evolutionary improvement, and focusing on product features are all characteristics of continuous improvement.
Switching From Improvement to Innovation on the Fly (Quality Progress) This article proposes a methodology to break logjams in process improvement drives by switching, on the fly, from an improvement to an innovation mode.
Case Studies
Process Improvement (PDF) Can artificial intelligence (AI) improve processes? Authors Sunil Kumar V. Kaushik and Georgios Zameptas believe it can.
Enabling Transformation with Continuous Improvement (PDF) Sheila Shaffie and her team at ProcessArc, a customer experience architecture firm, explain why it is beneficial to use multiple, complementary methodologies in business transformation and continuous improvement.
Continuous Improvement at Two Companies (PDF) Todd Schneider shares lessons learned from helping to integrate continuous improvement into the operations of two companies. Examples of improvement projects at his current employer, Serigraph, show how teams used Six Sigma to improve yield by more than 20%, which saved the company $40,000 in 10 months, and improve vendor material management, which now saves the company $192,000 per year.
Electric Utility Deploys Powerful Approach for Continuous Improvement (PDF) The Information Technology and Business Integration (IT&BI) Business Unit at Southern California Edison launched a three-year plan to increase visibility, awareness, and focus on continuous improvement methods to better meet client needs.
Books
Continuous Permanent Improvement
Warning: Trying to access array offset on null in /home2/cqicomtr/public_html/wp-content/themes/goodnews5/framework/functions/posts_share.php on line 66
Warning: Trying to access array offset on null in /home2/cqicomtr/public_html/wp-content/themes/goodnews5/framework/functions/posts_share.php on line 82